Merchandise Planlama

Satın alımlarınızı, satışlarınızı, brüt marjlarınızı ve envanterinizi planlayarak, sezonluk bütçelerinizi ERP'niz ile entegre ederek kolaylıkla hazırlayın.

Nebim V3 Merchandise Planlama yazılımı; “IBM Cognos TM1” yazılım altyapısı üzerinde çalışıyor. Sistem, bu altyapının merkezileştirilmiş planlama bilgisi, hızlı sorgulanabilir ve geri yazılabilir bellek içi veritabanı, gelişmiş analiz ve olasılık senaryosu modellemesi gibi özelliklerinden faydalanıyor ve bu sayede perakendeci firmaların bütçe geliştirme ve revizyonu süreçlerinin çok hızlı ve pratik olmasını sağlıyor.

Merchandise Planlama Hazırlık: Normalizasyon ve takvim kaydırma çalışmaları ile, tüm satış kanalları LFL, birebir (like for like) hale getirerek, planlama yapılacak dönem için minimum sapmalı veri oluşturabilirsiniz.


Merchandise Planlama Kanal Planı: Farklı satış kanalları bazında (yurt içi, yurt dışı, toptan, perakende, bayi, franchise, e-ticaret) haftalık veya aylık olarak indirim planı ve satış bütçesi oluşturabilir, açılacak/kapanacak mağazalarınız için ayrı ayrı planlama yapabilirsiniz.

Kanal planından gelen gerçekleşen ciro hedefleri için sezon bazında satış ağırlıkları girebilir, bu satış ağırlıklarını kategori bazında dağıtabilirsiniz.

Kanal tipi, zeson ve kategori bazında, aylık veya haftalık olarak indirim planı oluşturabilirsiniz.


Merchandise Planlama Kategori Planı: Ürün kategorileri bazında, her bir satış kanalınız için, haftalık veya aylık olarak satış, indirim, brüt marj, Forward Weeks Cover (FWC), Markup, GMROI gibi KPI'lar bazında planlama yapabilirsiniz. Aynı zamanda Open to Buy (OTB)" ile envanter bütçeleri oluşturabilirsiniz.

Yukarı Çık